← Terug naar woordenlijst

Conversie ratio

conversie ratio is een marketing term die aangeeft welk percentage van de bezoekers van een webpagina of website tot een vooraf bepaalde actie over gaat. Het makkelijkste voorbeeld is een webshop. Hoeveel van de bezoekers gaan over tot een aankoop? Als er 3 mensen op 100 iets bestellen, dan heb je een conversie van 3%.

Om over conversie te kunnen spreken hoeft het echter niet altijd om een aankoop te gaan. Je kunt ook de conversie meten voor het invullen van een contactformulier, het downloaden van een gratis e-book, enz.

Wil je meer uit je website halen dan kun je er dus voor kiezen om te proberen van je aantal bezoekers te verhogen, maar het is misschien nog belangrijker om je conversie in de gaten te houden. Want wat ben je met duizenden bezoekers per dag als er geen enkele tot actie overgaat.

E-BOOKS

Download onze gratis e-books

Je wil starten met een website of webshop maar je vindt zodanig veel informatie dat je er niet meer aan uit geraakt? Wel, dan zijn onze e-books een perfect hulpmiddel. Aan de hand van eenvoudige en concrete tips hopen we je de energie te geven om verder aan de slag te gaan. Een goede voorbereiding is alles!

 
 

 

Download ons gratis e-book en meld je aan voor onze nieuwsbrief

beveiligde gegevens  Je gegevens zijn veilig en je kunt je op elk moment uitschrijven - privacy policy

Download ons gratis e-book en meld je aan voor onze nieuwsbrief

beveiligde gegevens  Je gegevens zijn veilig en je kunt je op elk moment uitschrijven - privacy policy