
Long tail
Long tail zoekopdrachten zijn zoekopdrachten die bestaan uit meer dan 3 woorden. Een voorbeeld van een long term zoekterm is 'gezonde recepten met geroosterde kip'. Meer dan twee derden van de gebruikte zoektermen in Google zijn long tail. Een groot voordeel van long tail zoektermen is dat ze heel specifiek zijn. Mensen die via deze zoektermen op je website terecht komen zijn meestal echt geïnteresseerd in wat je te bieden hebt.
Je website optimaliseren voor long tail zoekwoorden is moeilijker dan focussen op short tail. Het beste wat je kunt doen is je doelgroep echt proberen te helpen. Dit kan door middel van een blog of een kennisbank. Op die manier kun je veel vragen van je doelgroep beantwoorden. Als ze die vraag stellen in Google komen ze misschien bij jou terecht.
E-BOOKS
Download onze gratis e-books
Je wil starten met een website of webshop maar je vindt zodanig veel informatie dat je er niet meer aan uit geraakt? Wel, dan zijn onze e-books een perfect hulpmiddel. Aan de hand van eenvoudige en concrete tips hopen we je de energie te geven om verder aan de slag te gaan. Een goede voorbereiding is alles!