Long tail zoekopdrachten zijn zoekopdrachten die bestaan uit meer dan 3 woorden. Een voorbeeld van een long term zoekterm is 'gezonde recepten met geroosterde kip'. Meer dan twee derden van de gebruikte zoektermen in Google zijn long tail. Een groot voordeel van long tail zoektermen is dat ze heel specifiek zijn. Mensen die via deze zoektermen op je website terecht komen zijn meestal echt geïnteresseerd in wat je te bieden hebt.

Je website optimaliseren voor long tail zoekwoorden is moeilijker dan focussen op short tail. Het beste wat je kunt doen is je doelgroep echt proberen te helpen. Dit kan door middel van een blog of een kennisbank. Op die manier kun je veel vragen van je doelgroep beantwoorden. Als ze die vraag stellen in Google komen ze misschien bij jou terecht.

E-BOOKS

Download onze gratis e-books

Je wil starten met een website of webshop maar je vindt zodanig veel informatie dat je er niet meer aan uit geraakt? Wel, dan zijn onze e-books een perfect hulpmiddel. Aan de hand van eenvoudige en concrete tips hopen we je de energie te geven om verder aan de slag te gaan. Een goede voorbereiding is alles!

 
 

 

Download ons gratis e-book en meld je aan voor onze nieuwsbrief

beveiligde gegevens  Je gegevens zijn veilig en je kunt je op elk moment uitschrijven - privacy policy

Download ons gratis e-book en meld je aan voor onze nieuwsbrief

beveiligde gegevens  Je gegevens zijn veilig en je kunt je op elk moment uitschrijven - privacy policy
Vragen?
Contacteer ons
Hulp nodig of wil je een nieuwe website? Neem hier contact met ons op!