Short tail zoektermen zijn zoekopdrachten van maximum 3 woorden.  Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld 'gezonde recepten'. Meestal zijn dit de meest logische zoektermen en die worden dan ook veel gezocht. Maar dat wil ook zeggen dat de concurrentie op deze termen heel hoog is. Desondanks is minder dan een derde van het zoekverkeer short tail. Het meest worden long tail zoekopdrachten gebruikt.

Een ander nadeel van short tail zoektermen is dat ze een lagere kans hebben op conversie. Doordat ze minder specifiek zijn komen meer mensen op je website terecht die niet echt geïnteresseerd zijn in jouw diensten.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je deze zoektermen moet verwaarlozen. Probeer gewoon een goed evenwicht te vinden tussen short tail en long tail.

E-BOOKS

Download onze gratis e-books

Je wil starten met een website of webshop maar je vindt zodanig veel informatie dat je er niet meer aan uit geraakt? Wel, dan zijn onze e-books een perfect hulpmiddel. Aan de hand van eenvoudige en concrete tips hopen we je de energie te geven om verder aan de slag te gaan. Een goede voorbereiding is alles!

 
 

 

Download ons gratis e-book en meld je aan voor onze nieuwsbrief

beveiligde gegevens  Je gegevens zijn veilig en je kunt je op elk moment uitschrijven - privacy policy

Download ons gratis e-book en meld je aan voor onze nieuwsbrief

beveiligde gegevens  Je gegevens zijn veilig en je kunt je op elk moment uitschrijven - privacy policy